سوریه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم از مطالب دینی مذهبی که حقیر مطالعه وجهت مطالعه شما عزیزان در وب سایت قرار داده ام بهره مند باشید از خداوند ارزوی توفیق تمام مسلمین خصوصا شیعیان علی ع را دارم
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





سوریه
نویسنده : محمدرضا عباسیان 09148023199
تاریخ : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395

پاسخ کوبنده "محور مقاومت" به تروریست‌ها در "خان طومان" + تصاویر

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تروریست های تکفیری جبهه النصره و همپیمانانش  اخیرا با یک عملیات بزرگ و با داشتن استعداد بیش از 3 هزار نیرو به شهر خان طومان در ریف  "جنوب غربی حلب"  حمله  و آن را اشغال  کردند.


پاسخ کوبنده


در حقیقت تروریست های تکفیری با سوء استفاده از شرایط آتش بس با استعداد چندین گردان زرهی و پیاده به منطقه مذکور حمله  کرده و در نتیجه نقض آتش بس شرایط  "ریف حلب" را ملتهب کردند. 

یکی از نکات قابل طرح این است که تروریست های تکفیری سایر گروه ها که به نام "ائتلاف جیش الفتح" معروفند ؛ با یک اقدامی که در حقیقت نقض آتش بس از آن  استنباط می شود ، زیر پرچم جبهه النصره می جنگند.




** آتش بس در استان های شمالی و به خصوص "حلب" و "ادلب"  اجرایی نشده است

تاکتیک مذکور نشان می دهد که آتش بس به معنای واقعی کلمه حداقل در استان های شمالی و به خصوص "حلب" و "ادلب"  اجرایی نشده و تروریست های تکفیری سایر گروه ها با " سو استفاده از بند جبهه النصره در آتش بس قرار نمی گیرد" ؛ زیر پرچم ان ها می جنگند.


در حقیقت استان های "حلب " و "ادلب" صحنه درگیری تروریست های تکفیری  "ائتلاف جیش الفتح"  (با حضور "احرار الشام" و "جیش الاسلام" و "فلیق الرحمن" و ... ) است که با پرچم النصره می جنگند و آتش بس را نقض می کنند.

سوال مهم دیگری که مطرح می شود اینکه حقیقتا نیروهای جبهه النصره در چه نقاطی از  "ریف حلب" مستقر هستند و این موضوع  تا چه حد در تحولات میدانی سوریه ایفای نقش خواهد کرد ؛ هر چند که مرز النصره با سایر گروه های تروریستی متفاوت است.

البته ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه به دنبال بازپس گیری شهر خان طومان هستند و در این راستا گام هایی را نیز برداشته اند.  منابع آگاه در سوریه گزارش دادند که مقدمات بازپس گیری شهر خان طومان فراهم شده است.


**وضعیت میدانی شهر خان طومان پس از اشغال جبهه النصره چگونه است؟

ارتش سوریه با بمباران توپخانه ای و موشکی، تحرکات گروههای مسلح در شهر "خان طومان" در "حومه جنوبی حلب" را مورد هدف قرار می دهد که در آن درگیری هایی با سلاح های سبک و سنگین جریان دارد؛ به گونه‌ای که ارتش تعدادی از تجهیزات نظامی جیش الفتح را در منطقه نابود کرده است.

شبکه المیادین گزارش داد:  ارتش سوریه با حملات توپخانه ای، گروههای مسلح در پیرامون  شهر "خان طومان" را مورد هدف قرار می دهد؛ به‌گونه‌ای که این هدف‌گیری‌ها به نابودی تجهیزات نظامی و تانک‌های گروه‌های مسلح و نیز هلاکت و زخمی شدن تعدادی از آنان انجامیده است.


پاسخ کوبنده


پاسخ کوبنده


این شبکه یادآور شد: کنترل مسلحین بر شهر "خان طومان" در حومه جنوبی حلب اخیرا بعد از درگیری‌های شدید با ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به‌وقوع پیوست.  خبرنگار المیادین در حلب عنوان داشت: ارنش سوریه استقرار خود در نزدیکی انبار مهمات در "خان طومان"  با شکل دهی یک خط دفاعی با همکاری هم‌پیمانان خود متمرکز ساخته و در این حال به هدف‌گیری تحرکات گروه‌های مسلح در داخل شهر مذکور اقدام می‌کند.

المیادین تاکید کرد: ارتش تعدادی از تجهیزات گروه های مسلح را مورد هدف قرار داده و نابود کرده و با استفاده از کنترل خود بر منطقه انبار مهمات، نظارت بر خان طومان را ممکن می‌سازد.

المیادین ادامه داد:  وضعیت آرامی که در حلب جریان داشت 3 روز قبل با فرود آمدن متراکم موشک‌ها ملتهب شد؛ اما هنوز محله غیرنظامی و مسکونی از سوی مناطق تحت کنترل شورشیان مسلح و با به‌کار گیری موشک‌های خانگی و خمپاره‌اندازها، به‌ویژه در منطقه جدید حلب و محله "جمعیه الزهرا" جریان دارد (بیشتر بخوانید).

"علی شمخانی"  دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   با اشاره به تحولات اخیر شهر حلب سوریه اظهار داشت: آنچه در این میان رخ داد، استفاده هدفمند از یک حُسن نیت در ایجاد آتش‌بس در منطقه عمومی حلب بود. آمریکایی‌ها به همراه متحدین منطقه‌ای و تروریستی خود با پشتیبانی لجستیکی ممتد، محور این کار هستند. اتفاقات اخیر خان طومان در قالب جیش‌الفتح نبود بلکه در حقیقت جبهه‌النصره بود.


پاسخ کوبنده


وی افزود: از یک فرصت سوءاستفاده کردند و سه بخش را گرفتند؛ دو بخش را رزمندگان عمومی سوریه بازپس گرفته‌اند و بخش سوم را هم بازپس خواهند گرفت اما این موضوعی نیست که بشود از کنار آن عبور کرد چراکه وقتی توافقی در حاکمیت قطع آتش به مفهوم آتش‌بس صورت می‌گیرد، نباید از آن سواستفاده شود که متاسفانه چنین شد.

شمخانی ادامه داد: رزمندگانی که در سوریه با عنوان مدافعین حرم برای تأمین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، جهت زنده‌نگه‌داشتن محور مقاومت در حال وزن‌کشی هستند، طبق معمول پیشتاز دفاع از حقانیتی بودند که به خاطر آن به شهادت رسیدند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که ایران در برابر این حادثه چه تدبیری را خواهد اندیشید گفت: قطعا ایران با متحدین خود یعنی روسیه، سوریه و حزب‌الله، این موضوع را به عنوان یک نقض عمده حساب‌شده مبتنی بر برنامه‌ریزی از قبل، دنبال خواهد کرد و این حادثه را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.



** برنامه ارتش سوریه و متحدان برای بازپس گیری "خان طومان"

در حقیقت طبق نظر دبیر شورای عالی امنیت ملی ارتش سوریه و حزب الله و نیروی هوایی ارتش روسیه و مستشاران جمهوری اسلامی ایران برنامه برای باز پس گیری "خان طومان" در ریف جنوب غربی حلب دارد.

در دو روز اخیر لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله در زمین و نیروی هوایی ارتش روسیه از آسمان مواضع تروریست ها را هدف قرار داده اند و این موضوع در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده است.
 


گزارش از محمد زرچینی  و وحید امیدی موحد


انتهای پیام/
 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبادل لینک هوشمند

.متشگرم از خداوند ارزوی توفیق برایتان دارم






آمار مطالب

:: کل مطالب : 633
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 24
:: بازدید هفته : 27
:: بازدید ماه : 330
:: بازدید سال : 3588
:: بازدید کلی : 92283

RSS

Powered By
loxblog.Com