سوریه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم از مطالب دینی مذهبی که حقیر مطالعه وجهت مطالعه شما عزیزان در وب سایت قرار داده ام بهره مند باشید از خداوند ارزوی توفیق تمام مسلمین خصوصا شیعیان علی ع را دارم
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود





سوریه
نویسنده : محمدرضا عباسیان 09148023199
تاریخ : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395

پشتیبانی از "یگان‌های رزمی نزاجا" با خودرو تاکتیکی "رنجر" + تصاویر و مشخصات

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانمندی گسترده‌ای در تولید ادوات دفاعی و به خصوص در رزم زمینی دارند.

در 13 سال اخیر محصولات متنوع دفاعی بسیاری در سازمان‌های جهاد خودکفایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.

خودروهای تاکتیکی نقش مهمی را در انتقال نیروی انسانی در جبهه‌های جنگ ایفا می‌کنند و نیروی زمینی ارتش با علم به این موضوع از سال‌ها قبل مبادرت به ساخت این دسته ادوات نظامی ورزیده و یکی از ادواتی که در این زمینه تولید شده، خودرو "رنجر" ساخت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.



****خودرو "رنجر" چه خصوصیاتی دارد؟

این خودرو تاکتیکی به منظور حرکت در مناطق  "صعب‌العبور"  طراحی و تولید شده است. با توجه به اینکه مناطق کوهپایه‌ای و صحرایی بسیاری در نقاط مرزی و مرکزی کشور وجود دارد ؛  این خودرو می‌تواند کمک بی‌نظیری به یگان‌های سطحی برای نقش آفرینی در رزم زمینی باشد.


پشتیبانی از


خودرو تاکتیکی "رنجر"  قابلیت مسلح شدن با انواع تیربارها را داشته و به راحتی به تولید انبوه می‌رسد؛ چرا که تولید قطعات آن بسیار راحت بوده و در صحنه رزم سطحی بسیار تأثیرگذار عمل می‌کند.

خودرو تاکتیکی "رنجر" به طور کامل در  نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران طر احی و تولید شده و یک خودرو سبک و ارزان قیمت بوده که کار تعمیرات آن به سرعت انجام می‌شود و می تواند وظایف محوله را به خوبی انجام دهد.

خودرو مذکور به عنوان یک عامل برترساز در نبردهای ناهمگون می‌تواند به نیروهای سطحی کمک کند تا از این طریق، یگان‌های زمینی سرعت خود را در میدان نبرد افزایش دهند و تلفات کمتری را متحمل شوند.

البته خودرو تاکتیکی "رنجر" مجهز به تیربار  "اخگر " بوده که کالیبر 7/62 میلی‌متری دارد و برد موثر آن بیش از دو کیلومتر است و می تواند انواع اهداف سبک را مورد اصابت قرار دهد.



پشتیبانی از

پشتیبانی از





**مشخصات تیربار "اخگر"


اسلحه راهبردی "اخگر" یک تیربار شش لول چرخان ۷/۶۲ میلیمتری ساخت ایران بوده که این سلاح ها در واژه عامیانه به تیربار گاتلینگ معروف هستند و قابلیت های فراوانی در جنگ های زمینی دارند.

طراحی، تولید و به کارگیری سلاح 6 لوله اخگر روش خوبی برای توسعه نمونه‎ای با کالیبر بزرگتر از این سلاح برای دفاع زمینی و هوایی خصوصاً جهت استفاده در شناورهای دریایی محسوب می شود.


البته طبق گفته امیر سرتیپ "کیومرث حیدری" جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یگان های کماندو و تکاوری از اسلحه "اخگر" بهره خواهند بود و به نظر می رسد این سلاح برگ برنده نیروهای ویژه ارتش در مواجهه با دشمن است.

 برخورداری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سلاح‎های راهبردی  موجب تغییر محاسبات او در عرصه نبردهای زمینی خواهد شد و این توان آتش بی‎نظیر اخگرهای ایرانی در ترکیب با تحرک بالای خودروهای تاکتیکی متنوع تولید شده، نشان از توانمندی ایران در عرصه رزم سطحی دارد.

امير سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نيروي زميني ارتش درباره خودرو تاکتیکی "رنجر" و تیربار "اخگر" عنوان داشت:  ما در بحث نبرد ناهمگون  به دنبال سلاحي بوديم كه نواخت تير بسيار بالايي داشته باشد تا در عمليات ضد "هلي بورن"، "سد و ممانعت و مقابله با پرندگان ارتفاع پست" پاسخگوی نيازهاي نيروی زميني باشد؛ لذا اين نياز به معاونت تحقيقات ارائه شد و دانشمندان و متخصصان ما با كمك دانشگاه‌هاي بيرون موفق به توليد تيربار اخگر شدند كه از قابليت‌هاي بالايي برخوردار است.

وي در خصوص خودروي رنجر نيز اظهار داشت: از آنجا كه يكي از اصول اساسي در رزم ناهمگون بحث تحرك است؛ لذا اين خودرو طراحي شد تا با استفاده از آن قدرت تحرك يگان‌های زميني بالا برود و خودروي رنجر و تيربار اخگر مجموعه‌اي كامل هستند كه قابليت عملياتي و دفاعي خوبي به نيروها خواهند داد.

تیربار اخگر با نواخت 4 تا 6 هزار تیر در دقیقه می‌تواند هر سنگری را با تقاطعی از آتش مواجه کرده و آن را ویران کند. این  "تیربار" حتی می‌تواند علیه اهداف هوایی نیز استفاده شود که قادر است تجهیزات و ادوات دشمن را از بین ببرد و هرگونه تحرک در پیشروی را از طرف مقابل بگیرد.

حضور توامان خودرو "رنجر" و "تیربار اخگر" ترکیبی است که جهاد خودکفایی نزاجا برای پشتیبانی از نیروهای سطحی خود تدارک دیده و این خودرو می‌تواند پشتیبان صادق یگان‌های زمینی ارتش در مناطق صعب‌العبور باشد.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبادل لینک هوشمند

.متشگرم از خداوند ارزوی توفیق برایتان دارم






آمار مطالب

:: کل مطالب : 633
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 51
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 242
:: بازدید ماه : 545
:: بازدید سال : 3803
:: بازدید کلی : 92498

RSS

Powered By
loxblog.Com